Oglaševanje

Rešitev tik pred zdajci: ladjo Laho pred razrezom rešil Gašpar Gašpar Mišič

author
T. Lo.
21. nov 2025. 14:55
Odhod potniške ladje Laho na razrez v Hrvaško
Odhod potniške ladje Laho na razrez v Pulj | Foto: Tomaž Primožič/F.A.BOBO

Zgodba ladje Laho, ki je prejšnji teden odplula na razrez v Pulj, dobiva nepričakovan razplet. Edino potniško ladjo pri nas bo, kot kaže, odkupil podjetnik Gašpar Gašpar Mišič in jo vrnil v Slovenijo, trajno namestitev zanjo v slovenskem morju pa bodo našli župani slovenske Istre. S pomočjo državnih sredstev naj bi jo preuredili v pomorski muzej.

Oglaševanje

Viko Kveder, lastnik ladje Laho, edine potniške ladje pri nas, je v začetku novembra sporočil, da mora ladjo zaradi prevelikih stroškov vzdrževanja poslati v razrez.

Ladjo, ki je z letnico gradnje 1903 starejša celo od Titanika, so prejšnji teden zato že poslali na zadnjo plovbo v puljsko ladjedelnico, kjer naj bi jo razrezali. Od nje so se v Portorožu, od koder je izplula, poslovili številni domačini.

Odhod potniške ladje Laho na razrez v Hrvaško
Odhod potniške ladje Laho na razrez v Hrvaško
Odhod potniške ladje Laho na razrez v Hrvaško
+ 4

A zgodba sedaj dobiva nepričakovan razplet. Ladjo bo v svojo last pridobil podjetnik Gašpar Gašpar Mišič in jo pripeljal nazaj v Slovenijo.

Prostor za njeno trajno namestitev v slovenskem morju bodo zagotovile občine slovenske Istre, so se v današnji skupni izjavi zavezali koprski župan Aleš Bržan, piranski župan Andrej Korenika, izolski župan Milan Bogatič in ankaranski župan Gregor Strmčnik.

Ladja bo nato preurejena v ribiški muzej, sredstva naj bi zagotovilo ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Ali to drži, smo povprašali tudi ministrstvo. Odgovore bomo objavili takoj, ko jih prejmemo.

"Občine smo pripravljene prevzeti svoj del odgovornosti"

Po navedbah županov je odločitev, da ladja postane muzej, strateško pomembna za pomorsko Slovenijo, saj ladja tako ne bo zgolj razstavni eksponat, temveč bo postala živ prostor in ne le turistična atrakcija ter bo pomembno prispevala k prepoznavnosti regije.

"Istrske občine smo pripravljene prevzeti svoj del odgovornosti. Zavedamo se, da mora ladja dobiti primeren, lahko dostopen in dolgoročno vzdržen prostor, kjer bo ustrezno zavarovana ter odprta domačinom in obiskovalcem. S to izjavo izražamo jasno namero, da projekt izpeljemo celovito, odgovorno in v skupnem interesu istrskih občin," so ob tem sporočili župani Mestne občine Koper, občine Piran, občine Izola in občine Ankaran.

Ladja Laho
Foto: Tomaž Primožič/F.A. BOBO

Župani se "zavedajo izjemnega zgodovinskega, simbolnega in družbenega pomena ladje Laho", ki ni "le plovilo z več kot stoletno zgodovino, temveč neprecenljiv del slovenske pomorske dediščine in zakladnica dragocenih spominov".

Laho, katere ime je okrajšava za Last Hope (Zadnje upanje), je slovenska obalna mesta in ljudi povezovala več kot 30 let, so še zapisali v izjavi: "Na njenem krovu so se odvile neštete življenjske zgodbe, od porok in slovesa od najbližjih do izletov, družinskih praznovanj in poslovnih srečanj. Zato je njena vloga pri ohranjanju naše pomorske identitete nenadomestljiva."

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih